Ciągnięcie przyczepki a DSG?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ziemia1
    Classic
    • 2009
    • 17

    Ciągnięcie przyczepki a DSG?

    Fajne auto. Miałem takie kupić zamiast O2, ale O2 była tańsza i od ręki i bez laski. Dużo tym jeździłem w delegacjach z wypożyczalni i mam pozytywne wrażenia. Trochę miękkie zawieszenie, ale przyjemne. Model po liftingu ładniejszy. Silnik 1.6 ujdzie. Co do spalania to nie wiem, cały czas but w podłodze :diabelski_usmiech
  • kmicio
    Ambiente
    • 2008
    • 233

    #2
    Ciągnięcie przyczepki a DSG?

    Nie mogę nic wyszukać tu na forum. Są jakieś specjalne wskazania co do sposobu holowania przyczepki? Mam ori instalkę z hakiem i czasami bym pocisnął z jakimś quadem bądź kosiarką na boisko i teraz mam takie wątpliwości jak to poprawnie robić. Oczywiście jest instrukcja ale ten język wroga mnie przerasta odrobinkę
    Druga sprawa czy mogę holować inny pojazd i jak to zrobić żeby nie rozwalić skrzyni?
    Trzecia sprawa na jakim biegu mogą holować mnie ?
    *1B1B*1.8T*4x4
    *1B1B*1.9T*DSG

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      nie ma specjalnych oprócz takich zdroworozsądkowych, tak do ciągnięcia przyczepy jak i holowania kogoś.

      kiedy Ty jesteś holowany to oczywiście na żadnym biegu -> N
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Ja tam bym ruszal z ciezsza przyczepa w recznym sterowaniem albo na S. Bo na D jak znam zycie bedzie zamulal jak chce, albo wrzuci pod gore 6 bieg mimo ze ciagnie na haku tone :twisted:

        W sumie wiele aut ma tylko automat i smigaja z przyczepami i nic sie nie dzieje.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • kazik4x4
          RS
          • 2008
          • 2728

          #5
          Jak chcesz holować to holuj i nie patrz na nic.
          Na płaskim możesz normalnie jeździć na D, no chyba że podepniesz lawete o masie ponad 2 tony
          Nie bój nic, automaty to normalne skrzynie tylko troche mniej zajmujące ręce i oczywiście są przystosowane do ciągania rozmaitości. Jak będziesz z przyczepką miał z górki lub pod górkę to przejdź na tryb ręczny, wtedy lepiej wykorzystasz moc silnika do jazdy lub pomożesz w hamowaniu.

          A jak ktoś będzie Cię holował, to ty tylko na N

          Komentarz

          • Morgoth
            L&K
            • 2010
            • 1116

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Bo na D jak znam zycie bedzie zamulal jak chce, albo wrzuci pod gore 6 bieg mimo ze ciagnie na haku tone :twisted:
            Skrzynia nie widzi przyczepki, to co się dziwisz

            Zamieszczone przez Maicroft
            W sumie wiele aut ma tylko automat i smigaja z przyczepami i nic sie nie dzieje.
            Ale mają automat, a nie DSG.
            Morgoth

            Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
            G.B.Show

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Morgoth, Skrzynia czasem IMO czuje ze wiezie 500kg ladunku, to powinna tez czuc ze ciagnie za soba ogon 1500kg, bo i tak wiekszego oficjalnie nie moze :diabelski_usmiech
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Morgoth
                L&K
                • 2010
                • 1116

                #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                Skrzynia czasem IMO czuje ze wiezie 500kg ladunku
                Naprawdę? Niby jak? Przy DSG są jakieś czujniki? Muszę przejrzeć schemat, bo nie kojarzę.
                Morgoth

                Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                G.B.Show

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Nie wiem jak, czasem wrzuci 4 pod gore przy tej samej predkosci, a czasem jak jedzie komplet nie wrzuci. Jak mu sie podoba 8)
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Morgoth
                    L&K
                    • 2010
                    • 1116

                    #10
                    Może na tym polega jej "yntelygencja" i dostosowywanie się do stylu jazdy kierowcy?
                    Morgoth

                    Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                    G.B.Show

                    Komentarz

                    • Thundi
                      L&K
                      • 2005
                      • 1157

                      #11
                      Zamieszczone przez kmicio
                      Są jakieś specjalne wskazania co do sposobu holowania przyczepki?
                      1. Jeśli możesz to staraj się sam dobierać przełożenia.
                      2. Przy wzniesieniach i spadkach (dużych) koniecznie sam ustal bieg - zazwyczaj trzeba 2-3
                      3. Przy normalnym Automacie korzystaj z położenia 1 i 2
                      4. Staraj się jeździć płynnie im mniej przyśpieszeń i hamowań tym lepiej - lecz bez przesady
                      5. Unikaj gwałtownych przyśpieszeń (więc S sobie odpuść)
                      6. Unikaj przegrzania (bo pewnie nie masz chłodnicy oleju skrzyni biegów)
                      7. Dobrze jest zrobić co jakiś kawałek postój i dać skrzyni odpocząć.
                      Zamieszczone przez kmicio
                      Druga sprawa czy mogę holować inny pojazd i jak to zrobić żeby nie rozwalić skrzyni?
                      Oczywiście że możesz generalnie tak jak ciągnięcie przyczepy choć zaleca się aby nie holować na dużych dystansach.
                      Zamieszczone przez kmicio
                      Trzecia sprawa na jakim biegu mogą holować mnie ?
                      Należy ustawić N na skrzyni.
                      Jeśli powodem holowania jest skrzynia (np wyciek oleju zablokowanie) to auta się nie holuje :!:
                      O ortografie dba FF.
                      Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                      http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                      Skoda Octavia & Audi A6

                      Komentarz

                      • Morgoth
                        L&K
                        • 2010
                        • 1116

                        #12
                        Zamieszczone przez Thundi
                        2. Przy wzniesieniach i spadkach (dużych) koniecznie sam ustal bieg - zazwyczaj trzeba 2-3
                        DSG nie umie hamować silnikiem, prawda?
                        Morgoth

                        Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                        G.B.Show

                        Komentarz

                        • Thundi
                          L&K
                          • 2005
                          • 1157

                          #13
                          Zamieszczone przez Morgoth
                          DSG nie umie hamować silnikiem, prawda?
                          Hamować silnikiem może i umie ale na pewno na stromych zniesieniach zrobi to mniej efektywnie niż człowiek co przy dużych spadkach (np: 12% ) może prowadzić do tego że auto zamiast zwalniać będzie przyśpieszać i będzie potrzeba wciśnięcia hamulca co będzie prowadziło do zużywania okładzin i innych problemów.
                          O ortografie dba FF.
                          Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                          http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                          Skoda Octavia & Audi A6

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            Zamieszczone przez Thundi
                            Zamieszczone przez Morgoth
                            DSG nie umie hamować silnikiem, prawda?
                            Hamować silnikiem może i umie ale na pewno na stromych zniesieniach zrobi to mniej efektywnie niż człowiek co przy dużych spadkach (np: 12% ) może prowadzić do tego że auto zamiast zwalniać będzie przyśpieszać i będzie potrzeba wciśnięcia hamulca co będzie prowadziło do zużywania okładzin i innych problemów.
                            dsg w przypadku długich zjazdów wrzuca nawet wyższy bieg :idea:
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • Thundi
                              L&K
                              • 2005
                              • 1157

                              #15
                              Zamieszczone przez szkoda
                              dsg w przypadku długich zjazdów wrzuca nawet wyższy bieg :idea:
                              No to tym bardziej trzeba ustawiać ręcznie.

                              Kurcze a jak jechałem i sprawdzałem to kiedyś to zdjął bieg ale stanowczo za długo trzymał na wyższym (tyle że jechałem bez ogona wtedy - do testówek mało kiedy się go daje )

                              ps: gdzieś mi się obiło o uszy że DSG dostaje sygnał że ma przyczepę ale czy to coś zmienia to nie wiem
                              O ortografie dba FF.
                              Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                              http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                              Skoda Octavia & Audi A6

                              Komentarz

                              • kazik4x4
                                RS
                                • 2008
                                • 2728

                                #16
                                W skrzyniach automatycznych wrzucanie biegu wyższego lub niższego jest inicjowane przez skorelowanie prędkości obrotowej silnika i ciśnienia jakie panuje w sprzęgle hydrokinetycznym (DSG czegoś takiego raczej nie ma). W DSG odbywa się to w nieco inny sposób - inaczej czytany jest moment obrotowy.

                                W automatach im bardziej przyspieszamy (dajemy w piec pod górkę ) tym większe ciśnienie wytwarza się między tarczami sprzęgła, taki impuls jest przekazywany do sterownika skrzyni i skrzynia maxymalnie długo ciągnie na danym biegu. Jeśli tylko odejmiemy gazu, ciśnienie maleje i skrzynia "czyta to" i wrzuca niższy bieg. Zjeżdżając z górki ciśnienie w sprzęgle jest niskie więc skrzynia czyta to jako minimalne obciążenie i wrzuca coraz wyższy bieg, aby obroty silnika były jak najbardziej ekonomiczne. Można wówczas ręcznie ingerować w pracę skrzyni i dobrać właściwy biego do zjazdu.

                                W DSG sterowanie odbywa się za pomocą bardziej skomplikowanego układu, czyli kompa który ma zaprogramowane zakresy prędkości obrotowych silnika, prędkości pojazdu, powiązane jest to z ukałdem zsilania silnika - z wtryskiem, gdzie czytana jest dawka (obciążenie) silnika - i podstawie tych danych komp dobiera kolejny bieg.

                                Swego czasu po przejażdżce jakimś Passkiem z DSG i się mocno zdziwiłem:
                                Sprawa wyglądała tak: ruszam na placu, 1, 2, skręcam do zakrętu (prawie nawrot) skrzynia zamiast zredukować odczytała odjecie gazu jako impuls do wrzucenia 3 i ją wrzuciła, a potrzebna była przecież 1. Zanim się układ zorientował w czym rzecz i wrzucił 1 potrwało to ułamek chwili.

                                [ Dodano: Sro 24 Mar, 10 17:11 ]
                                Zamieszczone przez Thundi
                                Zamieszczone przez szkoda
                                dsg w przypadku długich zjazdów wrzuca nawet wyższy bieg :idea:
                                No to tym bardziej trzeba ustawiać ręcznie.
                                ps: gdzieś mi się obiło o uszy że DSG dostaje sygnał że ma przyczepę ale czy to coś zmienia to nie wiem

                                Dostaje chyba z kabla jak oświetlenie podepniesz

                                Bzdura. Sygnał dostaje z kompa analizującego ruch pojazdu.

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Thundi
                                  No to tym bardziej trzeba ustawiać ręcznie.
                                  już teraz nie jestem w stanie tego potwierdzić, ale mam wrażenie, że robiła tak właśnie w trybie manualnym, no ale już nie sprawdzę.
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • Morgoth
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1116

                                    #18
                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    dsg w przypadku długich zjazdów wrzuca nawet wyższy bieg :idea:
                                    To pięknie, viva programiści W Toyce to sobie wrzucam np. 3-ci bieg przy prędkościach 80-140 km/h, a 2-gi bieg od 40-100 km/h i silnik hamuje za mnie.

                                    ps: gdzieś mi się obiło o uszy że DSG dostaje sygnał że ma przyczepę ale czy to coś zmienia to nie wiem
                                    Aha. Byłoby miło.

                                    Zamieszczone przez kazik4x4
                                    W skrzyniach automatycznych wrzucanie biegu wyższego lub niższego jest inicjowane przez skorelowanie prędkości obrotowej silnika i ciśnienia jakie panuje w sprzęgle hydrokinetycznym (DSG czegoś takiego raczej nie ma). W DSG odbywa się to w nieco inny sposób - inaczej czytany jest moment obrotowy.
                                    DSG to "tylko" mechatroniczna wspomagajka szybkiego załączenia sprzęgła, zmienienia biegu i odpuszczenia sprzęgła, all-in-one i chyba nic ponad to.

                                    Zamieszczone przez kazik4x4
                                    Swego czasu po przejażdżce jakimś Passkiem z DSG i się mocno zdziwiłem:
                                    Sprawa wyglądała tak: ruszam na placu, 1, 2, skręcam do zakrętu (prawie nawrot) skrzynia zamiast zredukować odczytała odjecie gazu jako impuls do wrzucenia 3 i ją wrzuciła, a potrzebna była przecież 1. Zanim się układ zorientował w czym rzecz i wrzucił 1 potrwało to ułamek chwili.
                                    Też tak czułem na testach, ale od tego jest tryb S
                                    Morgoth

                                    Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                                    G.B.Show

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Thundi
                                      5. Unikaj gwałtownych przyśpieszeń (więc S sobie odpuść)
                                      Na S mozna jezdzic bardzo normalnie, bo jedyna roznica to podciaganie biegow wyzej i zrzucanie biegow przy spadku obrotow. Sterownikiem jest prawa noga :diabelski_usmiech
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Zamieszczone przez Thundi
                                        5. Unikaj gwałtownych przyśpieszeń (więc S sobie odpuść)
                                        Na S mozna jezdzic bardzo normalnie, bo jedyna roznica to podciaganie biegow wyzej i zrzucanie biegow przy spadku obrotow. Sterownikiem jest prawa noga :diabelski_usmiech
                                        do tego S akurat bardzo się nadaje do holowania,bo mniej kombinuje z biegami i trzyma dłużej na wyższych, kto holował ten wie

                                        [ Dodano: Sro 24 Mar, 10 22:05 ]
                                        Zamieszczone przez Morgoth
                                        To pięknie, viva programiści W Toyce to sobie wrzucam np. 3-ci bieg przy prędkościach 80-140 km/h, a 2-gi bieg od 40-100 km/h i silnik hamuje za mnie.
                                        myślę, że jak na razie nie jesteś w żaden sposób ocenić pracy tej skrzyni, a dla mnie jest to jedno z najlepszych rozwiązań automatu z jakim kiedykolwiek się spotkałem i pierwsza skrzynia, która generalnie nie przeszkadza w jeździe.

                                        Zamieszczone przez Morgoth
                                        DSG to "tylko" mechatroniczna wspomagajka szybkiego załączenia sprzęgła, zmienienia biegu i odpuszczenia sprzęgła, all-in-one i chyba nic ponad to.
                                        chyba jednak trochę więcej :szeroki_usmiech
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • Spider
                                          Drive
                                          • 2005
                                          • 95

                                          #21
                                          Takie kilka uwag dotyczących DSG na podstawie moich doświadczeń i wiedzy wyczytanej:
                                          1. Hamowanie biegami - bez problemu, pod warunkiem pracy w trybie sekwencyjnym, wybierasz przy zjeździe odpowiedni bieg i dalej jedzie jak manual, w końcu w tej skrzyni nie ma poślizgu na sprzęgłach. Testowane na bardzo ostrych zjazdach w m.in. w Dolomitach.
                                          2. W momencie wystąpienia przegrzania skrzyni, DSG rozłącza sprzęgła aż przestygnie, czyli przestaje jechać. Ale o ile wiem wymaga to naprawdę specyficznej sytuacji, z opisu znam przypadek gdzie gość w korku pod Paryżem przegrzał DSG po dwóch godzinach podjeżdzania po trochu w upale - po kilku minutach postoju pojechał dalej, skrzynia i sprzęgła bez uszkodzeń.
                                          3. Przy jeździe pod strome podjazdy moim zdaniem DSG w trybie D pracuje super, również sprawdzane np. Dolomitach. Przy dużym obciążeniu trzyma wyższe obroty, takie jest moje doświadzczenie.
                                          Spider
                                          ---------------
                                          Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm

                                          Komentarz

                                          Pracuję...